رد کردن لینک ها

دریاچه سوان جواهری آبی رنگ

جغرافیای دریاچه

دریاچه سوان (Sevan) در 60 کیلومتری شمال شرقی ایروان و در استان گغارکونیک قرار دارد. این دریاچه بزرگترین دریاچه قفقاز و از بزرگترین دریاچه های کوهستانی آب شیرین در جهان است که در بلندای 1916متری از سطح دریا واقع شده است.

از گردشگاه های پیرامون این دریاچه ، چشمه ی آب معدنی دیلیجان و شهرستانی به همین نام است. همچنین باید گفت که ماهی قزل الای مشهوری به نام ایشخان (به معنای شاهزاده) بومی این دریاچه است.

این دریاچه از معروف ترین جاذبه های گردشگری در کشور ارمنستان به حساب می آید. این منطقه در تابستان ها آب و هوای ایده آلی دارد و می تواند برای گذران اوقات خوش در لیست مکانهای گردشگری این کشور قرار بگیرد.

اکثر متخصصان زبان و فرهنگ دانشگاهی ارمنستان معتقدند که ریشه نام دریاچه سوان از اورارتویی سیونا به معنای سرزمین دریاچه ها گرفته شده است . قدمت این دریاچه به 25 تا 30 هزار سال پیش بر میگردد.

علاوه بر تفریحاتی که در کنار دریاچه وجود دارد، جاذبه های تاریخی مانند چند کلیسای مشهور وجود دارد که برای بازدید از انها باید یک روز کامل را صرف کرد.

همینطور در اطراف دریاچه محدوده وسیعی از کشور ارمنستان را پارک ملی احاطه کرده است که این دریاچه هم درون این پارک قرار دارد وجالب است بدانید که هدف از ساختن این پارک حفاظت از این جواهر ابی رنگ و جذاب ممنطقه از بی مهری ها و خشونت انسانی بوده است.

کلیسای دریاچه سوان

جاذبه گردشگری

از جاذبه های معروف ارمنستان می توان به دو صومعه در نزدیکی دریاچه ی سوان اشاره کرد.

صومعه ی سواناوانک؛ قدمت این بنا به قرن نهم بر میگردد و مجموعه ای از دو کلیسا است که گنبد هایی هشت ضلعی داشته و بسیار شبیه یکدیگرند.

صومعه هایراوانک؛ این بنا در بخش شمال شررقی دریاچه واقع شده است و درست نزدیک روستایی باهمین نام است که پیشه اش به قرن 9 تا 12 میلادی باز میگردد.

همچنین قبرستان نوراتوس، روستای نرکین گتاشن ،قلعه آذربرد هم در نزدیکی این دریاچه می باشند که تاریخ زیادی را در خود دارند.

از جمله تفریحاتی که در کنار دریاچه میتوانید انجام دهید عبارتند از:

شنا آب تنی، آفتاب گرفتن، جت اسکی، قایق سواری، کایت سرفینگ، ماهی گیری، پاراگلایدر سواری، اسکی و اسنوبورد در سِوان ، ویک بوردینگ، وایند سرفینگ، کایت کاتاماران

به گفتگو بپیوندید

بازگشت به بالای صفحه