رد کردن لینک ها

دیدنی های مسقط نگین عمان

دیدنی های مسقط

مسقط پایتخت کشور عمان است که با کشورمان مرزهای آبی دارد. این کشور نیز همانند کشورهای حوزه خلیج فارس اصلی ترین منبع در آمدش نفت است و علاوه بر آن کشاورزی و ماهیگیری هم از منابع مهم در آمد آن محسوب می شود، در چندین سال اخیر صنعت گردشگری عمان پیشرفتهای زیادی داشته و به یکی دیگر از منابع درآمد آن اضافه شده است.

تاریخ مسقط

این سرزمین کهن نامهای مختلفی داشته که مهمترین و مشهور ترین آنها مگان بوده که به مجان تغییر یافته و جالبتر از ان این است که بدانید ،مجان؛ در گذشته نام یکی از ایالات جنوبی ایران بوده که مکران هم گفته میشده است.

مسقط

یکی از دلایلی که شما را برای دیدن این کشور ترغیب میکند، دیدن گذشته غنی این کشور است.

خنجر ها و شمشیر ها میراث عمده عمانی ها هستند که برای دیدن آنها پیشنهاد میکنیم به موزه بیت الزبیر سری بزنید و آنها را از نزدیک ببینید.

همچنین مردم عمان نیزبسیار مهمان نواز هستندکه باعث میشود به شما در این سفر خوش بگذرد. مهمان نوازی قسمتی از آداب محسوب می شود چه شما غریبه باشید چه آشنا. این مردم مهربان شما را در هر صورت به خانه هایشان دعوت میکنند و با خوراکی هایی چون قهوه مخصوص و خرما از شما پذیرایی خواهند کرد.

جاذبه های گردشگری مسقط

علاوه بر فرهنگ شما میتوانید از دیدن معماری های مدرن مجلل این کشور نیز لذت ببرید. یکی از معماری های برجسته کاخ ال عالم است که به رنگ طلایی و آبی می درخشد. همچنین معماری مساجد این شهر نیز دیدنی است و حتما سری به انها بزنید.

از دیدنی های دیگر مسقط می توانید به خانه اپرای سلطنتی سری بزنید که ترکیبی از مرمر های عمانی و ایتالیایی است . حتی دیدن هتل های لوکس و مجلل مانند کاخ هتل ال بوستان خالی از لطف نیست.

این شهر بندری در خلیج عمان توسط کوه های هاجر احاطه شده و این بدان معناست که شما میتوانید در سپیده دم به بیابنها سفر کنید وهمین طور در تور های خلیج عمان دلفین های اکروبات باز را ببینید و انها را تشویق کنید .این دلفین ها بخاط حرکات زیادشان در هوا در حالیکه مشغول شکار ساردین هستند معروفند.

علاوه بر این ها اگر عاشق غذا هستید این کشور باز هم به شما توصیه میشود. در اغلب رستورانها گوشت گریل شده ،هوموس ،نان های تازه یافت می شود، اما مسقط شهر عاشقان غذاهای دریایی است.

بشقابهای غذای دریایی فوق العاده که حتما باید انها را امتحان کنید .غذاهایی مثل کاری شاه ماهی ،تکه های ماهی که در نارگیل و زردچوبه و زنجبیل و سیر خوابانده شده اند و… علاوه بر غذاهای دریایی میتوانید غذاهای عربی را هم امتحان کنید. غذاهایی مثل مشکاک کباب،هریس، کباب شوا، مجبوس، حلوا، مشوی و نان عمانی .

پس از رفتن به رستوران های دریایی غافل نشوید !

 

جاذبه های مسقط

در آخر هم اگر به دنبال خرید سوغات هستید باید بگوییم که این شهر سوغات زیادی از جمله سفال، صندوقچه عمانی ،صنایع دستی، جواهرات ،خنجر، لباس سنتی، کندر و لوازم نقره دارد.

به گفتگو بپیوندید

بازگشت به بالای صفحه