رد کردن لینک ها

جاذبه های بارسلون شهر فوتبال و هنر

بارسلون پایتخت ایالت کاتالونیا و دومین شهر بزرگ اسپانیا

بارسلون از آن مکان‌هایی است که در طول عمرتان حتما باید یک بار از آن دیدن کنید. این شهر دلایل زیادی برای خاص بودن دارد، یکی از آن دلایل حضور هنرمندان و معماران قرن بیستم از جمله آنتونی گائودی است. گائودی ساختمانهای بی نظیری طراحی کرده که در هیچ کجا مانند آن را نخواهید یافت.

این شهر برای همه ی سلیقه ها مناسب است ؛اگر عاشق غذا هستید، اگر در جست و جوی فرهنگ می باشید؛ اگر عاشق خرید و مراکز خرید هستید و یا خواهان آرامش در ساحل هستید و یا حتی تفریحات شبانه، همه و همه را یکجا میتوانید در این شهر بیابید.

در ادامه به برخی از جاذبه های بارسلون اشاره میکنیم.

لابوکوریا (La Boqueria)

چه بخواهید برای خرید غذا به آنجا بروید و یا اینکه قصد دیدن و حضور در بازاری شلوغ و شهری را داشته باشید مطمئنا این‌جا برایتان جذاب خواهد بود. لابوکوریا شبکه ای دائمی از غرفه های میوه، سبزیجات، گوشت یخ زده، پنیر و محصولات زیتون است. بازار به شکل بیضی در اطراف ماهی فروشان در مرکز بازار قرار دارد. حتما با خوردن نوشیدنی‌های خاص در یکی از بارهای بازار طعم خنکی را بچشید.

بازار بارسلونا

کاسا باتلو (Casa Batlló)

یکی دیگر از ساخته‌های کارت پستالی آنتونی گائودی است. این بلوک آپارتمانی با تغییر ظاهر ساختمانی قدیمی شکل نگرفته اما در اوایل قرن بیستم بازسازی شده است. همانند تمامی کارهای دیگرش داخل و خارج بنا کیفیتی یکسان دارند، و از تعدادی خطوط صاف همراه با توجه فراوان به جزئیات شکل گرفته‌اند. به شومینه‌ی قارچی شکل در طبقه اصلی نگاهی بیاندازید که همانند غاری دنج طوری طراحی شده که در زمستان گرمابخش عشاقی است که به آن‌جا سر می‌زنند.

شومینه کاسا باتلو

نیوکمپ (Camp Nou)

این ورزشگاه از زمان احداثش در سال ۱۹۵۷، محل انجام بازی‌های خانگی تیم فوتبال بارسلونا است. این ورزشگاه جزو ورزشگاه‌های ۵ ستاره یوفا بوده است .همچنین تا کنون میزبان مسابقات بسیاری در رده‌های بالای بین‌المللی و فینال‌های لیگ قهرمانان اروپا، بوده‌است. گنجایش نیوکمپ ۹۹٫۳۵۴ نفر است، که آن را تبدیل به بزرگترین ورزشگاه اروپا و یازدهمین ورزشگاه بزرگ دنیا می‌کند.

حال اگر طرفدار بارسلونا هستید این مکان بهشت شما خواهد بود و می‌توانید در موزه‌ی یکی از پر‌افتخارترین تیم‌های دنیا به مرور خاطرات بپردازید. بازدید استادیوم در روز مسابقات فوتبال و روز قبل از آن امکان‌پذیر نمی باشد پس باید از پیش برای بازدید برنامه‌ریزی کنید.

ورزشگاه نیوکمپ

مونجوییک (Montjuïc)

محله ای پر از شگفتی

از جاذبه های گردشگری بارسلون که شما را به تاریخ شوالیه ها می‌برد. محله‌ی مونجوییک برای نمایشگاه بین المللی سال ۱۹۲۹ ساخته شده. این نمایشگاه دارای چند موزه‌ی مانند موزه‌ی ملی هنر کاتالان، موزه‌ی باستان شناسی و موزه‌ی قوم شناسی است. یک جای جالب برای گردشگران در سفر به بارسلون که نباید آن را فراموش کرد.

مونجوییک

در میان این موزه‌ها حتما موزه‌ی هنر را در لیست خود قرار دهید و نمای خیره کننده‌ی شهر را از دست ندهید. همچنین فواره‌ی سحر‌آمیزی که آن هم برای نمایشگاه طراحی شده و هر آخر هفته، نیم ساعت نمایش آبی با نور و موسیقی اجرا می‌کند را در اینجا میابید. زیبایی فواره قطعا شب ها دوچندان است. در بالاترین نقطه‌ی تپه یک دژ قرن هفدهمی وجود دارد که در جنگ کاتالان در دهه‌ی ۱۶۰۰ و در جنگ داخلی در اواخر دهه‌ی ۱۹۳۰ مورد استفاده قرار می‌گرفت و پس از آن به زندان تبدیل شد.

آبنمای مونجوییک

امیدواریم که از این مقاله لذت برده باشید. خوشحال می شویم نظرات شما را هم ببینیم

به گفتگو بپیوندید

بازگشت به بالای صفحه